Naast het regiobestuur kent de regio nog vele vrijwilligers die zich inzetten voor scouting. Denk hierbij aan de trainers van de Scouting Academy en de organisatoren van de speltakdagen. Maar ook de regio-coaches die de groepen helpen met Groepsontwikkeling.

Regiomedewerker worden?
Wij vinden het hartstikke leuk om jongeren op een actieve en uitdagende manier hun vrije tijd te laten besteden en aan hun ontwikkeling te werken. Veel regiomedewerkers combineren hun regiofunctie dan ook met een staffunctie bij een lokale groep. Handig maar dat hoeft niet. Ook als je een grotere uitdaging zoekt of geen tijd meer hebt om elke week een groep te draaien, is regiomedewerker misschien iets voor jou. Je blijft dan toch betrokken bij Scouting. Interesse? Neem dan contact op met ons!

De speltakdagen in onze regio worden georganiseerd door:

Bevers
De bevergroepen in heel Noord-Holland Noord organiseren samen de Bever Doe Dag

Welpen
Gerrie Buijsman (West-Friesland) en de welpenhordes samen organiseren de Welpendag
Rick Barnaart van Bergen en Jan Piet Admiraal (Noorderkwartier) organiseren de Jungledag

Scouts
Tim Ophof en zijn teamgenoten een RSW (West Friesland). Zie ook hun eigen website: www.regionalescoutingwedstrijden.nl
Bart en Richard organiseren de DSW (Noorderkwartier), vanuit de leidersraad wordt dit gezamenlijk gedurende het seizoen voorbereid.

Voor de explorers en plus-scouts is er geen organisator in de regio, vanuit het regionaal speltakoverleg wordt een gezamenlijke activiteit voorbereid en bijgepraat.

Scouting Academy
Het trainingsteam van onze Scouting Academy bestaat uit:
een trainingscoordinator en administratie, daarnaast hebben we diverse trainers met deskundigheid in de verschillende leeftijdsgroepen (speltakken) en ondersteuning door kookstaf. Meer informatie over trainingen of het trainingsteam is te vinden op hun eigen website.

Kamptrainingen voor de scouts/exporers worden samen gegeven met de regio Haarlem. De logeer/bivak training voor bevers- en welpenleiding wordt verzorgd door het trainingsteam van de Scouting Academy. In Noord-Holland werken verschillende regio's daarbij samen met elkaar.

We hebben in de regio twee regio-coaches die samen met de senior-coach (Hans Mooyman) het programma van Groepsontwikkeling (Groepscontinuiteit) kan begeleiden. Dit zijn
Anja van Velthuijsen en Ruud van Meulenbroek.