Groepsontwikkeling is het programma van Scouting Nederland waarmee je als groep zelf aan de slag gaat!
Onder begeleiding van twee coaches (1 vanuit het LSC en 1 vanuit de regio) kijk je naar de sterke en zwakke punten van je groep en maak je een plan van aanpak.

Gestart in 2010 hebben inmiddels vele honderden groepen hieraan mee gedaan. Het programma is in principe afgerond, maar er is nog steeds de mogelijkheid om hier als groep mee aan de slag te gaan.

Mede ten gevolge van dit project groeit Scouting weer sinds 2013!
Ook in onze regio neemt het ledenaantal weer toe. Maar nog niet alle groepen tonen een stijgend ledenaantal. Sommige groepen hebben het nog steeds moeilijk.

Inmiddels is er binnen de regio heel veel kennis over hoe je groep een boost te geven. Wij kunnen je hierbij helpen!
Nieuwsgierig? Neem contact met ons op!