Welkom bij het Trainingsteam Noord-Holland Noord.
Er zijn bij Scouting veel functies die vervuld worden door vrijwilligers. Denk hierbij aan leiding, maar ook aan bestuur en landelijke functies. De taken die bij die functies horen proberen we zo deskundig en professioneel mogelijk in te vullen. Persoonlijke ontwikkeling van die vaardigheden van Scoutingleden is daarom erg belangrijk. Om iedereen te helpen bij deze ontwikkeling is er de Scouting Academy. Hoe gaat dat eigenlijk en hoe word je gekwalificeerd leidinggevende?

Samen met de praktijkbegeleider van jouw Scoutinggroep bekijk je welke vaardigheden je al beheerst (competenties die je al beheerst kun je direct afvinken) en aan welke competenties je nog moet werken aan de hand van de kwalificatiekaart. Vervolgens ga je je competenties aanvullen of versterken. Dat kan door het volgen van trainingen, het opdoen van ervaring, zelfstudie of het lopen van een stage. De kwalificatie voor leidinggevende is onderverdeeld in twaalf deelkwalificaties waarvoor 12 modules beschikbaar zijn om je te ontwikkelen. Hierin komen alle aspecten aan de orde die je als leiding kunt gebruiken bij je opkomsten. Verder zijn er nog specifieke kennis of vaardigheden waarin je je verder kan ontwikkelen en gebruiken bij het organiseren van een kamp of bivak. Ook zijn er binnen Scouting zijn er functies met hun eigen functiegebonden competenties en daarmee hun eigen kwalificatie, bijvoorbeeld teamleider of trainer. Bij Scouting kan jij je persoonlijk verder ontwikkelen.

Op de website van het trainingsteam staat het trainingsschema van al onze trainingen: http://www.trainingsteamnhn.nl/kalender/

Alle trainingsdata worden bekendgemaakt via onze nieuwsbrief en Facebook van de regio. Kijk ook in SOL voor de beschikbare data en inschrijflinks. Vragen? Mail gerust naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Namens het trainingsteam regio Noord-Holland-Noord: “Tot Scout!”