Spelvisie en welpen

De jongens en meiden van 7 tot 11 jaar spelen in het thema van Jungleboek en heten vanaf september 2010 allemaal welpen. De welpen beleven in het Scoutingspel met het vernieuwde Jungleboek-thema uitdagende avonturen samen met Mowgli en Shanti. Welpen spelen bijvoorbeeld spannende bosspelletjes, oefenen met koken en doen creatieve programma's. Door de toevoeging van het figuur Shanti kunnen ook meisjes zich goed identificeren met het nieuwe thema. Naast Mowgli en Shanti leren ze tal van junglefiguren kennen. Voor zowel water-, lucht- als landgeoriënteerde groepen zijn er herkenbare dierenfiguren te ontdekken. Zo kan elke groep op zijn eigen manier de activiteiten invullen binnen het vernieuwde thema. De avonturen zijn beschreven in een aantal nieuwe verhalen, te vinden in het boek Jungle-avonturen van Shanti & Mowgli. (Vroeger waren dat Dolfijnen, Welpen, Esta's en Kabouters, sommige groepen gebruiken nog deze oude namen. Op regio- (en landelijk niveau) ondersteunen we het moderne welpenthema.)

Regio organisatieteam welpen:

Het Organisatieteam welpen van Regio Noord-Holland Noord bestaat momenteel uit twee teams: Westfriesland (groepen Hoorn e.o.) en Noorderkwartier (groepen Alkmaar e.o.). De speltakken uit Haaks Hoeck (groepen Den Helder e.o.) mogen kiezen met welke jungledag ze meedoen.

Regioactiviteiten welpen:

De jungledag in West Friesland en de Jungledag in het Noorderkwartier worden bekend gemaakt tijdens de welpenraad/regioraad en via onze nieuwsbrief.