Als regiobestuur vinden we het ook erg leuk om op bezoek te gaan bij een groep. Dit kan tijdens de opkomsten zijn, bij een speciale gelegenheid (jubileum, installatie of lintje) of tijdens een groepsraad/bestuursraad. In het laatste geval kunnen we, in overleg, ook iets komen vertellen over een bepaald onderwerp.

Tijdens de regioraad van mei 2019 zijn we gestart met groepsondersteuning versie 3.0.
Voor alle groepen was er een analyse met toelichting op een gedeelte van de data die in SOL staat. Hier kun je als groep best veel uithalen. De groepen kregen deze mee met een toelichting waarin geadviseerd werd om dit binnen bestuur en groep te bespreken. Het kan een mooie manier zijn om eens vanaf een afstandje te kijken naar je groep en te zien wat er goed gaat en waar verbetering mogelijk is

Ook kregen de groepen een paar posters mee. De eerste gaat over de nieuwe workshop welke in op 1 november gegeven wordt. Deze is voor iedereen die nieuw is als kaderlid (leiding of bestuur) binnen scouting. Je maakt deze middag kennis met de wereld van scouting zoals je hem misschien nog niet kent!

In 2020 gaan we met de regio groots vieren dat de welpen 100 jaar bestaan. In het weekend van 15-17 mei wordt Texel overspoeld met scouts, van bevers tot roverscouts. Alle speltakdagen worden dit weekend gehouden. De coordinatoren van de speltakdagen organiseren de speltakdag zelf en een overkoepelende organisatie regelt het vervoer, materiaal, pr en nog veel meer. De organisatie, met Chris Seggelink als projectleider, is te bereiken via texel2020 (@) regionhn.nl
Vele functies zijn al ingevuld, maar we zoeken nog een coordinator voor de exlorerdag, iemand die het materiaal verzorgt en iemand die achter sponsoring aan wil gaan. Bij interesse, mail naar het reeds genoemde adres.

Ben je nieuw als bestuur en vraag je je af wat er allemaal op je afkomt? Bestuuren is zoveel meer dan de rekeningen betalen en notuleren. Welke verantwoordelijkheden heb je? Wat voor soort bestuur wil je zijn? Wat voor soort vrijwilligers zijn er? En nog veel meer. Dit komt allemaal aan de orde tijdens de 4 workshops over "Sterbesturen". Interesse of meer weten? Mail naar sterbesturen (@) regionhn.nl

Bezig met wie je bent en wat je als groep belangrijk vindt? De regio verzorgt workshops op maat (oftewel in overleg) om samen naar de toekomst te kijken. Dit past wel een beetje bij Groepsontwikkeling. Ook dit traject is nog steeds mogelijk. Voor meer info neem contact op met Hans Holewijn.

Heb je als groep een vergadering waarbij je graag een onafhankelijk iemand wilt hebben? Neem contact op met de regio. Wij kunnen je vergadering leiden en zorgen dat iedereen zijn/haar woordje kan doen en dat er naar een resultaat toe vergaderd wordt.

Wil je weten hoe de samenwerking van het bestuur en de groep eigenlijk zou moeten verlopen? Neem contact op met de regio. Wij kunnen je precies uitleggen hoe de structuur in elkaar zit, wie welke verantwoordelijkheden heeft, over het HuisHoudelijk Reglement en aftreedroosters en nog veel meer.

Kortom, er is veel mogelijk!